Pēdējā laikā esam saņēmuši diez gan daudz jautājumus par Google reklāmu, par to kādi tad ir populārākie Google reklāmas veidi? Vai Google Latvijā strādā tāpat kā visās citās valstīs? Un vai SEO ir tas pats, kas maksas reklāma? Tātad tēma ir skaidra – radīsim atbildes, īsi un saprotami uz šiem 3 pēdējā laika aktuālākajiem jautājumiem par Google reklāmu veidiem un atšķirībām.
Nav nekāds jaunums, ka gandrīz katrs cilvēks savā ikdienā izmanto Google meklētāju, lai atrastu sev nepieciešamo informāciju, preci vai pakalpojumu, jo visa nepieciešamā informācija ir tieši tur arī atrodama. Un tieši tas ir iemesls, kāpēc uzņēmēji vēlas būt Google meklētāja 1.lapā – lai viņus varētu atrast, lai cilvēki ienāktu tieši viņu mājas lapā un iegādātos tieši viņu preces un pakalpojumus.
Kā nokļūt Google 1.lapā? Kādi ir populārākie Google reklāmas veidi? Atbilde – ir jāizmanto SEO pakalpojumi vai Adwords (PPC) maksas reklāma.
Adwords maksas reklāmu raksturo
- Ātra apmeklētāju iegūšana – maksā par klikšķi un esi atrodams uzreiz;
- Konkrēts reklāmas teksts – raksturo pakalpojumu, preci, informācijas avotu;
- Noteiktas mērķauditorijas izvēle – izvēlies vecumu, reģionu;
- Viegli aprēkināt reklāmas izmaksas un ieguvumus.
- Pilnīga reklāmas kontrole – kontrolē reklāmas rādīšanas laiku, pozīcijas un lokāciju.
Bet jāatcerās, ka Adwords reklāma tiek rādīta Google meklētājā, kamēr reklāmas budžets nav beidzies. Līdzko budžets beidzas, reklāma vairs netiek parādīta un apmeklējumu plūsma tiek pilnībā pārtraukta.
Īsumā par SEO pakalpojumu
SEO jeb kā citi dēvē “Google bezmaksas reklāma” ir jāveic darbības atbilstoši meklētājsistēmas optimizācijas (SEO) vadlīnijām, kas sastāv no vairākiem svarīgiem faktoriem:
- Iekšējā mājas lapas optimizācija – mājas lapas tehniskais audits un tā īstenošana;
- Satura optimizācija – mājas lapas satura audits un sakārtošana;
- Ārējā optimizācija- signālu padošana Google – atpakaļsaišu izveide, balstoties uz ārējo SEO stratēģiju.
Galvenais ieguvums ir mājas lapas nokļūšana Google “dabisko” rezultātu 1. lapā un TOP pozīcijās, augstāks lietotāju uzticamības faktors, kā arī ilgāka apmeklējumu plūsma, kas ir atkarīga no tā vai konkurenti veic SEO aktivtiātes.
Uz jautājumu: ‘’Vai Google Latvijā stādā savādāk?’’ varam atbildēt ar JĀ – Google strādā savādāk, jo ir dažādi vērtēšanas faktori pēc kā Google vadās, lai izvērtētu, kuru rezultātu rādīt augstākā pozīcijā un kurš rezultāts tiks atstāts aiz pirmās lapas.
Google vērtēšanas algoritmā ir vairāk kā 250 faktori, pēc kā mājas lapas tiek vērtētas, protams, populārākie no tiem ir satura atbilstība, atpakaļsaites, html atbilstība, taču zem šiem trīs nosauktajiem slēpjas vēl virkne par ko daudzi pat neaizdomājas. Taisnība, ka faktori ir jāievēro, bet ir jāizvērtē, vai visi no šiem vērtēšanas faktoriem ir atbilstoši tādu mazu lokāciju Google meklētājiem kā Latvija, jo resursu pieejamība ir pavisam savādāka kā ASV u.c tirgos. Tā kā šī tēma ir diezgan plaša, tad par to informēsim jau nākošajā bloga rakstā.
Cerams, ka radāt atbildes uz jautājumiem par Google reklāmām un reklāmu veidiem. Esam droši, ka jebkurš no šiem Google reklāmas veidiem jums būs noderīgs un nodrošinās jūsu mājas lapai kā apmeklētājus, tā arī klientus, ja vien izvēlēsieties pareizo veidu kā to pielietot.