Ņemot vērā to, ka arvien vairāk attīstās jauni pakalpojumi un pieaug dažādu esošu un inovatīvu produktu piedāvājums, prognozējam, ka 2018. gads būs piesātināts ar jauniem tirgus spēlētājiem, kas radīs paaugstinātu konkurenci kā mārketinga, tā citās nozarēs.
Pastiprināti būs jādomā par to, kā tiek uzrunāta mērķauditorija, kāda būs nākotnes reklāmas attīstība, jo 2017. gada tendences un aktivitāte mārketinga nozarē parādīja, cik strauji mainās reklāmas vietas un dabiskās uzņēmumu pozīcijas Google meklētājā. Ļoti daudzi spēcīgi zīmoli pazuda no Google.lv pirmajām lapām, jo nepievērsa uzmanību savām mājas lapām, kā arī faktam, ka 21. gadsimtā 99% cilvēku izmanto Google meklētāju, lai atrastu sev nepieciešamo preci vai pakalpojumu, bet ja neesi redzams Google, tad nevari būt atrodams.
Ir skaidrs, ka ir jādomā daudzpusīgi, taču tajā pašā laikā ir jābūt gudriem plānojot mārketinga aktivitātes, jo pareiza reklāmas kanālu izvēle būs noteicošais, lai sasniegtu patērētājus.
Reklāmas kanālu izvēlē noteikti vajadzētu likt uzsvaru uz interneta vidi: Google SEO optimizāciju, e-pasta mārketingu, sociālo tīklu komunikāciju, video kā arī TV, radio un vides reklāmām, kas ir un paliks viens no klasiskajiem mārketinga rīkiem, lai atgādinātu par sevi un savu zīmolu gan esošajiem, gan jaunajiem klientiem. Taču ir jāņem vērā saturs un tas, ko vēlaties pateikt, jo visiem nederēs viss un visi nekad nebūs jūsu klienti. Katrai auditorijas daļai ir nepieciešama cita pieeja un cita forma un, ja spēsiet sadalīt savu uzmanību katram no šiem gabaliņiem, tad arī jūs nepaliksiet nepamanīti.
2018. gads parādīs izmaiņas tirgū – jaunu līderu parādīšanos, uzņēmumu krīzes un atdzimšanu gan mārketinga, gan citās nozarēs, tāpēc pastiprināti ir jāpievērš uzmanība oriģinalitātei, jo, palielinoties konkurencei, paliks krietni mazāk orģinālmateriālu.
Kā viens no svarīgākajiem ieteikumiem nozares speciālistiem ir datu apstrāde un lietošana. Neatstājiet datus otrajā plānā, jo tie pasaka jums priekšā, kas ir jūsu mērķis un kāda būs no tā atdeve. Analizējiet to, kas jums ir pieejams: auditoriju, tās uzvedību, tendences, pieprasījumus, atteikumus, salīdziniet periodus un citu pieejamo informāciju. Datu analīze ir pamats, lai sasniegtu izvirzītos mērķus.
Ja pazīsiet savu auditoriju, tad zināsiet, ko tiem piedāvāt, kad konkrētā patērētāju grupa ir aktīva vai mazāk aktīva, lai pareizi plānotu budžetu mārketinga aktivitātēm, izglītotu par pakalpojumu vai produktu.