Vairums cilvēku, kas vēlētos reklamēt internetā savus pakalpojumus, preci vai uzņēmumu bieži vien nezin, kā sasniegt savu mērķauditoriju. Kas būtu tie interneta reklāmas kanāli, kas panāktu vēlamo efektu: pieejamu produktu un redzamu zīmolu? Iedomājoties atslēgas vārdu “reklāma internetā”, nereti cilvēki nonāk pie jautājumiem: “Kas tas ir?”, “Kā to darīt?”, “Kur meklēt?”, “Kā meklēt?”. Iepazīstoties ar vispārīgu informāciju par reklāmu internetā, šo jautājumu paliek arvien vairāk, kā arī mūsu potenciālie klienti ļoti bieži uzdod mums šos jautājums. Tieši tāpēc esam izveidojuši šo bloga rakstu, lai apkopotu un īsumā aprakstītu galvenās lietas, kas jāzina par TOP interneta mārketinga pakalpojumiem, lai reklāma internetā būtu efektīva.
Kā galvenie 3 reklāmas kanāli internetā ir:
- Organiskā meklētājsistēmu optimizācija (SEO optimizācija: Google, Yandex u.c meklētāji)
- Adwords reklāma / PPC (Maksā par klikšķi)
- Sociālo tīklu reklāmas (Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin u.c)
Pareizi apvienojot šos interneta mārketinga kanālus, rezultāts noteikti būs efektīvs. Bet ne visiem ir nepieciešama visa šī reklāmas buķete, tāpēc apskatīsim katru pakalpojumu atsevišķi.
1. Organiskā meklētājsistēmu optimizācija – SEO optimizācija
SEO optimizācija ir mūsdienu populārākā reklāma internetā. Daudzi vārdu SEO saaista ar Google, jo lielākā daļa optimizācijas parasti notiek Google meklētājsistēmā. Tāpēc šoreiz runāsim par Google.
Šī reklāma internetā ir veids kā savienot konkrēto pakalpojumu ar konkrēto atslēgas vārdu, kas tiek meklēts internetā. Atšķirībā no citiem kanāliem, pakalpojuma summa ir fiksēta, sākot no 200 euro mēnesī. Optimizācijas laikā tiek strādāts ar visiem stratēģiski svarīgākajiem atslēgas vārdiem, lai tie nonāktu Google 1. lapā, top 3 rezultātos.
Piemērs:
- Smriepas.lv riepu tirdzniecības interneta veikals;
- Atslēgas vārdu “Riepas” vidēji Google meklētājā meklē 4000 reizes mēnesī;
- Ja Smriepas.lv atrodas 1.pozīcijā Google atsaucoties uz atslēgas vārdu “Riepas”, tad lielākā daļa apmeklētāju saņem tieši Smriepas.lv;
- No šiem apmeklētājiem daļa noteikti ķļūst par Smriepas.lv klientiem, daļa atcerēsies mājaslapu, zīmolu un kļūs par atkārtotiem klientiem.
Lai nokļūtu Google organisko meklējumu topā, ir jāveic darbības atbilstoši meklētājsistēmas optimizācijas (SEO) vadlīnijām, kas sastāv no vairākiem būtiskiem faktoriem:
- Iekšējā mājas lapas optimizācija – mājas lapas tehniskais audits un tā īstenošana;
- Satura optimizācija – mājas lapas satura audits un sakārtošana;
- Ārējā optimizācija- signālu padošana Google – atpakaļsaišu izveide, balstoties uz ārējo SEO stratēģiju.
SEO reklāma internetā ir salīdzinoši lēta un ļoti efektīva, jo nav jāmaksā par katru klikšķi, bet gan par darbību kopumu. Taču jāņem vērā, ka šī kanāla attīstībai ir nepieciešams laiks no 2 – 6 mēnešiem.
Kā galvenais SEO bonuss ir tas, ka paņemot pauzi vai izbeidzot meklētājsistēmu optimizāciju, optimizējamā mājas lapa tāpat būs atrodama Google meklētājā, atslēgas vārdu pazušana no TOP pozīcijām būs atkarīga no tā, cik aktīvi darbosies konkurenti.
2. Adwords reklāma (Maksa par klikšķi)
Kā otra efektīgākā reklāma internetā ir Adwords Google reklāma, jeb maksa par klikšķi.
Adwords ir ļoti piemērots tiem, kas vēlas tūlītēju efektu. Līdzko reklāma parādās Google, tā varat gaidīt mājas lapā apmeklētājus, kas, piedāvājuma atbilstības gadījumā, kļūs arī par klientu.
Adwords reklāmas bonusi:
- Konkrēts reklāmas teksts – raksturo preci vai pakalpojumu;
- Konkrētas mērķauditorijas izvēle – izvēlies vecumu, reģionu;
- Ātrs efekts – maksā par klikšķi un esi atrodams uzreiz;
- Viegli aprēkināt reklāmguvumus;
- Pilna kontrole – kontrolē reklāmas rādīšanas laiku.
Izvēloties Adwords reklāmas jāiegaumē, ka:
Katrs klikšķis jums izmaksās konkrētu summu, kura būs atkarīga no konkurences, mājas lapas kvalitātes un produkta atbilstības;
Beidzoties reklāmas budžetam, reklāmu vairs nerādīs.
Piemērs #1
- Smriepas.lv riepu tirdzniecības interneta veikals
- Atslēgas vārdu “Riepas”’ vidēji Google meklētājā meklē 5400 reizes mēnesī.
- Adwords vidējā cena par klikšķi 0.33 euro centi
Piemērs #2
- Apbedi.lv apbedīšanas birojs
- Atslēgas vārdu “Apbedīšanas birojs” vidēji Google meklētājā meklē 590 reizes mēnesī.
- Adwords vidējā cena par klikšķi 4 euro 62 centi
Jāatceras, ka ne katrs klikšķis jums “piegādās” klientu un tas, ka, izvēloties reklāmas aģentūras pakalpojumus, jums būs jāmaksā gan reklāmas budžets, gan budžets par reklāmas kampaņu apkalpošanu, sākot no 50 euro mēnesī.
Adwords reklāmas apkalpošanā ietilpst:
- Reklāmas tekstu izveide un pielāgošana
- Pareiza auditorijas izvēle
- Reklāmas laiku izvēle
- Optimālās cenas pielāgošana
- Mājas lapas faktoru sakārtošans ieteikumi
- Reklāmas optimizācija atbilstoši atdevei
3. Sociālo tīklu reklāmas
Pēdējo gadu aktuālākā reklāma internetā ir sociālo tīklu mārketings, kas nodrošina lielas auditorijas sasniegšanu ļoti īsā laikā. Reklāma sociālajos tīklos, piemēram, Facebook, nodrošina iespēju gan bezmaksas reklāmu, gan reklāmas par maksu.
Kā bezmaksas reklāmas veids ir uzņēmuma mājas lapas profils, kurā dalīties ar jaunāko informāciju par savu produktu vai pakalpojumu, tādā veidā piesaistīt apkārtējo uzmanību, vākt sekotājus un attīstīties. Tikai jāņem vērā, ka process ir ļoti laikietilpīgs.
Maksas reklāma Facebook ir ļoti līdzīga Adwords reklāmām, jo jāmaksā par konkrēta cena par klikšķi, taču šeit klikšķa cena būs vairāk atkarīga no tā, kādu mērķauditoriju vēlies sasniegt, jo vispārīgāks mērķis, jo dārgāka klikšķa cena.
Facebook reklāmas priekšrorības:
- Spēja sasniegt plašu auditoriju kas ir teišsaitē.
- Komunikācijas iespējas sociālajāplatformā.
- Konkrēts reklāmas teksts – raksturo preci, pakalpojumu.
- Konkrētas mērķauditorijas izvēle – izvēlies vecumu, reģionu.
- Ātrs efekts – maksā par klikšķi un esai atrodams uzreiz.
- Viegli aprēķināt reklāmguvumus.
- Pilna kontrole – kontrolē reklāmas rādīšanas laiku.
- Reklāmas optimizācija atbilstoši atdevei.
Jāņem vērā, ka, izvēloties reklāmu sociālajos tīklos, daudzās nozarēs šī reklāma internetā nebūs tiešais reklāmguvums, bet gan asistējošā reklāma, kas tikai atgādinās par zīmolu un jūsu esamību.
Esam pārliecināti, ka apkopojot šos 3 kanālus reklāma internetā būs efektīva, tiks sasniegta nepieciešamā auditorija, veicināta zīmola atpazīstamība un pārdota prece vai pakalpojums.
Pirms izvēlieties kādu no šiem interneta mārketinga pakalpojumiem, konsultējaties ar pakalpojuma sniedzēju, lai būtu droši, ka reklāma internetā būs atbilstoša jūsu prasībām un biznesa mērķiem.
Interneta mārketingu vislabāk raksturo SEO Media sauklis “Esi Digitāls – Esi redzams”