Daudziem, īpaši programmētājiem, lapas adrese, jeb URL, ir tikai unikāls identifikators, lai noteiktu lapas atrašanās vietu. Priekš SEO speciālistiem un meklētājsistēmām tas satur daudz vairāk informācijas – informatīvos signālus par lapas saturu, mērķi un mērķa tirgu. Kā jebkurš signāls tas var būt vājš, stiprs vai var vispār nebūt. Zemāk ir apkopoti galvenie signāli, kas palīdzēs sasniegt labākus rezultātus.
#10: Lapu URL ir jābūt lasāmiem
Ja Tu pats nevari izlasīt katru vārdu mērķa lapas URL adresē, tad to nevar izdarīt arī meklētājsistēmas. Tā ir liela problēma, jo meklētājsistēmas zina, ka daudzi cilvēki pirms uzklikšķināt uz meklēšanas rezultāta izlasa URL, lai labāk saprastu lapas saturu. Lai kā arī nemēģinātu, meklētājsistēmas nevar atšifrēt dinamiski ģenerētas lapas adreses, lai kā arī nemēģinātu to darīt. Tās mēģina izlasīt vārdus adresē itkā mēģinot izlasīt lapas saturu.
Piemērs: Ja ir lapa par melniem dīvāniem, tad uz kuras adreses Tu labprātāk uzklikšķinātu?
Pareizs URL: https://tavsdomens.lv/melni-divani/
Nepareizs URL: https://tavsdomens.lv/index.php?=65125478¶m=3&p=12
#9: Izmanto domuzīmes, nevis apakšsvītras
Vārdu atdalīšanai jāizmanto domuzīmes, nevis apakšsvītras vai atstarpes. Google nostāja par to ir skaidra – algoritms labāk saprot domuzīmes un šādām saitēm ir priekšrocība. Tāpēc, ja gribi sasniegt labākus rezultātus, jāspēlē pēc noteikumiem.
Pareizs URL: https://tavsdomens.lv/melni-divani/
Nepareizs URL: https://tavsdomens.lv/melni_divani/
#8: “Nē” lielajiem burtiem
Lapas URL adresei ir jāsatur tikai un vienīgi mazie burti un cipari. Lielie burti tikai visus mulsina – gan cilvēkus, gan meklētājsistēmas. Lapas adrese nav avīzes virsraksts, kur noteikti būtu jāizmanto lielie burti. No meklētājsistēmu puses saites ar lielajiem burtiem un mazajiem ir pavisam atšķirīgas. Līdz ar to arī vērtība katrai no tām ir sava.
Pareizs URL: https://tavsdomens.lv/melni-divani/
Nepareizs URL: https://tavsdomens.lv/Melni-divani/
#7: “Nē” latviskajiem burtiem un specifiskajiem simboliem
Dažādu specifisko simbolu vai latvisko, kirilicas un citu īpašo fontu izmantošana lapas URL adresē padara to nelasāmu, jo šādi burti vairumā gadījumu tiek aizstāti ar simboliem un lietotājam kļūst neskaidrs nolaišanās lapas saturs. Kā arī šādas saites kļūst daudz garākas, jo viens simbols tiek aizstāts ar vairākiem pareizā formatējumā. Tāpēc lapas URL adresē var izmantot tikai latīņu burtus un ciparus!
Pareizs URL: https://tavsdomens.lv/melni-divani/
Nepareizs URL: https://tavsdomens.lv/melni-dīvāni/
#6: Svarīgāks saturs atrodas augstāk
Meklētājsistēmas bieži nosaka lapas pamatfolderī kā augstākās prioritātes un, iespējams, labāku saturu. Tāpēc stratēgiski pareizi ir jāpieiet pie lapu struktūras izveides. Lapu struktūra var signalizēt lapas svarīgumu lapā.
Lielāka autoritāte: https://tavsdomens.lv/merka-atslegvards/
Mazāka autoritāte: https://tavsdomens.lv/kategorija/apakskategorija/merka-atslegvards/
#5: Bloķējam nepareizos URL
Visas duplicētās un lietotājam nesvarīgās lapas nepieciešams slēgt no indeksācijas, izmantojot robots.txt failu. Tas ļaus samazināt noslodzi uz serveri (rāpuļprogrammas regulāri nepārindeksēs katru reizi šīs neaktuālās lapas) un palīdzēs arī izvairīties no duplicētā satura parādīšanās lapā (noslēdzot dinamisko parametru indeksēšanos).
#4: “Nē” duplicētam saturam
Dažādi URL attēlo vienu un to pašu saturu? Bieži vien tas rodas no dinamiskām lapām (dažādi filtrēšanas paramateri, sesiju id, reklāmu tagošanas id u.c.), kas var novest pie filtra saņemšanas no meklētājsistēmu puses par duplicētu saturu. Vislabākais veids, kā atrisināt šo problēmu, ir canonical taga izmantošana. To izvieto konkrētās lapas koda <head></head> daļā ar norādi, kura lapa ir galvenā.
Piemērs:
<link rel=”canonical” href=”https://tavsdomens.lv/melni-divani/” />
SEO optimizācijas laikā nepieciešams arī uzmanīties no automātiskās canonical taga veidošanas, jo bieži tas tiek ģenerēts katrai lapai savs kopā ar visiem parametriem un rezultātā duplicēts saturs paliek. Ilgtermiņā ir ieteicams atrisināt duplikātu veidošanas problēmu arī tehniski pilnībā, lai nesaskartos arī ar grūtībām veidojot jaunas iekšlapas.
#3: SSL izmantošana
Jau vairākus gadus SSL sertifikāta izmantošana ir viens no Google SEO faktoriem un ar katru gadu tā ietekme tikai palielinās, tapēc par tā ieviešanu ieteicams aizdomāties jau pirms lapas izveidošanas. Arī lietotāji labprāt veic pirkumus mājas lapā, kura ir droša.
Veicot pārēju uz https:// protokolu nepieciešams pārliecināties, ka visas iepriekšējās saites strādā un ir pareizi saliktas 301. pāradresācijas uz https:// lapas versiju.
#2: “Nē” apakšdomēniem
Mājas lapā pēc iespējas nepieciešams izvairīties no galvenā satura publicēšanas uz apakšdomēniem, jo meklētājsistēmas to uztver kā atsevišķu domēnu un vērtība no galvenā domēna tiek nodota minimāli. Kā rezultātā pozīciju un apmeklējuma iegūšana blogam, kas atrodas uz subdomēna, būs daudz sarežģītāka, nekā blogam, kas atrodas apakšmapē. Taču, ja nav tehniskās iespējas izvietot blogu apakšmapē, tad tā izvietošana uz apakšdomēna ir labāk nekā nekas.
Pareizs URL: https://tavsdomens.lv/blogs/
Nepareizs URL: https://blogs.tavsdomens.lv/
#1: Atslēgvārda iekļaušana
Pēc iespējas lapas URL adresē ir jāiekļauj mērķa atslēgvārds vai frāze. Tas ir grūti izdarāms sākumlapai, bet pakalpojumu un rakstu lapām nevajadzētu būt problēmām.
Kā pareizi izveidot lapu priekš atslēgvārda “melns ādas dīvāns”?
Izcils URL: https://tavsdomens.lv/mebeles/melns-adas-divans/
Labs URL: https://tavsdomens.lv/divani/melns-adas/
Slikts URL: https://tavsdomens.lv/krasa-214-divani/